T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SİVAS / MERKEZ - Sivas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Rehberlik Servisi Nedir? Amacı Kapsamı ve Görevleri

Okul Rehber Öğretmenine ulaşmak için

Reberlik Servisi Nedir?

         "Rehberlik, kendini anlaması problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmeleri, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye yapılan psikolojik yardımlardır"

Rehberlik Servisinin Amacı


         Eğitim süreci içinde rehberlik hizmetleri, öğrencinin gelişmesine ve uyumuna yardım etmeye yöneliktir. Rehberliğin temel ya da sonal (nihai) amacı bireyin kendini gerçekleştirmesidir. Kendini gerçekleştirme hümanistik psikoloji ekolünün ortaya koyduğu bir kavramdır.

Rehberlik Servisinin Kapsamı


        Rehberlik hizmetleri, öğrencinin her yönüyle gelişmesini ve böylece onun kendini gerçekleştirmesini amaçlayan psikolojik yardım hizmetlerini kapsadığı için bu hizmetlerin bir bütünlük içinde verilmesi gereği önem taşır.

        Rehberlik kapsamında verilecek hizmet türleri, genel olarak bu hizmetlerin veriliği eğitim kademesi, kurumun nitelikleri, hizmetlerin temel işlevleri ya da hangi alandaki problemlerin çözümüne yönelik olarak organize edildiğine bağlı olarak değişebilir. Ancak okulda yapılması gereken rehberlik hizmetleri aşağıdaki gibidir.
       < Rehberlik hizmetleri bir bütündür, birbirini tamamlar.
       < Hizmetler birbirinin alanını kısmen kapsasa da kendine özgü etkinlikleri de içerir.
       < Tüm hizmetlerin merkezinde psikolojik danışma yardımı yer alır.
       < Hizmetler arasındaki ilişkiler aynı ağırlıkta ve yoğunlukta olan çok yönlü bir yapıya sahiptir.

Okul Rehberlik Servisinin Görevleri

  • Okula yeni başlayan ve uyum sorunu yaşayan öğrencilerin alışmaları için ihtiyaç duydukları psikolojik desteği sağlamak
  • Bireyi tanıma hizmetleri kapsamında öğrencilerin kişilik özelliklerinin tespit edilmesini sağlamak
  • Sınıf rehber öğretmenlerine rehberlik faaliyetlerinin yürütülmesinde yardımcı olmak
  • Sorunları olan ve davranış problemleri gösteren öğrencilere danışmanlık yapmak
  • Öğrencilerin başarısını arttıracak çalışmalar yürütmek
  • Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini sağlayacak çalışmalar planlamak ve bunları uygulamak
  • Öğrencilerin gideceği üst okullarla ilgili bilgilendirmeler yapmak ve bu okullara öğrencileri yönlendirmek
  • Üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrencileri tespit edip bu öğrencilerin yeteneklerine uygun yetiştirilmesini sağlayacak çalışmaları planlamak
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.12.2017 - Güncelleme: 30.10.2024 11:30 - Görüntülenme: 667
  Beğen | 0  kişi beğendi